Ruilen en retourneren

Wil je je aankoop ruilen of retourneren? We helpen je graag! Ruilen of retourneren kan tot 14 dagen na de leverdatum. De retourkosten zijn voor jouw rekening.

Je kunt snel en eenvoudig ruilen of retourneren door de onderstaande stappen te volgen:

1. Stuur ons een e-mail naar contact.exclusa@gmail.com. We sturen je dan de instructies voor het retourneren van de goederen naar ons magazijn.

2. Je ontvangt van ons instructies voor het retourneren van je product. Voeg bij je retourzending een formulier met je volledige naam, ordernummer en afleveradres.

3. Stuur je pakket binnen 14 dagen na ontvangst terug naar een vervoerder naar keuze.

4. Zodra we je retourzending in ons magazijn hebben ontvangen, verwerken we je retourzending binnen 5 werkdagen. Onze retourafdeling houdt je via e-mail op de hoogte.

BELANGRIJK!

Let op: Bepaalde producten zijn uitgesloten van het herroepingsrecht,

Bijvoorbeeld panty's, bankhoezen, hondenspeelgoed, sporthorloges, ondergoed, enz. (de lijst is niet volledig).

Producten die aan een of meer van de volgende punten voldoen, kunnen helaas niet worden geretourneerd:

(a) Voor verzegelde producten. Als de verzegeling is verbroken, kunnen deze producten niet meer worden geretourneerd.

b) die door de handelaar zijn vervaardigd volgens specificaties van de consument (producten op maat).

c) die duidelijk persoonlijk van aard zijn

d) die vanwege hun aard niet kunnen worden geretourneerd.

 

Veelgestelde vragen

- Is de retourzending gratis?

We bieden geen gratis retourservice, dus het retourneren is op eigen kosten.

- Wat zijn de retourvoorwaarden?

Ons retourbeleid garandeert dat je je bestelling binnen 14 dagen na ontvangst zonder opgaaf van reden kunt retourneren.

Om in aanmerking te komen voor een terugbetaling of omruiling, moet het geretourneerde product in originele staat worden geretourneerd met de labels en etiketten eraan bevestigd. Het product mag geen sporen van gebruik vertonen. We behouden ons het recht voor om geretourneerde artikelen te weigeren als het vermoeden bestaat dat de artikelen buiten onze schuld zijn gebruikt of beschadigd.

Bij een retourzending moet een track & trace-code worden bijgevoegd. De verzender is altijd verantwoordelijk voor de zending.

- Hoe lang duurt het om een product te ruilen?

Als je bij het aanmelden van je retour aangeeft dat je een product wilt ruilen, regelen we dit direct. Op deze manier kunnen we ervoor zorgen dat je omruiling binnen enkele dagen is afgerond.

- Waar kan ik mijn bestelnummer vinden om mijn retourzending te registreren?

Je vindt je bestelnummer in de bevestigingsmail die je hebt ontvangen na het plaatsen van je bestelling. Als je deze e-mail niet goed hebt ontvangen, helpt onze klantenservice je graag verder.

- Wat moet ik doen als een product defect of al beschadigd is?

Helaas komt het soms voor dat een product beschadigd raakt tijdens verzending of productie. Uiteraard willen we dit graag met je ophelderen. Stuur een bericht naar contact.exclusa@gmail.com met een foto van de klacht. Onze klantenservice zal zo snel mogelijk samen met jou naar een oplossing zoeken.

- Wat moet ik doen als ik mijn bestelling buiten de retourperiode wil retourneren?

Vergeet niet je retourzending binnen de periode van 14 dagen voor het verstrijken van de retourtermijn in te dienen. In het onwaarschijnlijke geval dat dit niet lukt, bieden we je de mogelijkheid om het product te ruilen voor een vervangend artikel of een tegoedbon. Vraag onze klantenservice naar de mogelijkheden.

- Hoe lang duurt een terugbetaling?

We doen ons best om retourzendingen zo snel mogelijk te verwerken. Zodra je retourzending in ons magazijn is ontvangen, zorgen we ervoor dat het volledige bedrag binnen 5 dagen wordt teruggestort op de rekening waarmee je hebt betaald. Je kunt zien wanneer het pakket bij ons is aangekomen in de tracking van je retourzending. De 5 dagen gaan dan in. Nadat de terugbetaling heeft plaatsgevonden, ontvang je hierover bericht. Houd er rekening mee dat het tot 3 dagen kan duren voordat de terugbetaling zichtbaar is bij je bank.